تبلیغات
صنایع رباتیک آراد در قزوین

صنایع رباتیک آراد در قزوین
رباتیک را با آراد آسان بیاموزیم 
قالب وبلاگ
نظر سنجی
به نظر شما کلاس های آموزشی رباتیک بیشتر در چه زمینه ای تاثیرگذار است ؟






شاید حدود 1 ماه پیش بود. در نشستی که تمام پرسنل و مسئولین صنایع رباتیک آراد با جناب مهندس قربانی داشتیم این سوال را مطرح نمودیم که چرا خیلی از ماها با وجود تلاش و زحمت زیاد به خیلی از خواسته هایمان نمی رسیم و همواره در حال در جا زدن هستیم. 
من پاسخ ایشان را از روی صدای ضبط شده ی جلسات برایتان می نویسم و تنها جملات را کتابی ویرایش می کنم. ( البته با سانسور چند جمله )
ایشان به این نکات اشاره کردند:
این سوال شما سه وجه کاملا مستقل دارد. 
اینکه آیا واقعا می دوید یا گمان می کنید که دویده اید؟
آیا محلی که باید به آن برسید را کاملا واضح مشخص کرده اید و یا اینکه اصلا نمی دانید به کجا می خواهید برسید؟
آیا در مسیر دویدن به هدف از توکل، تجربه، علم و صبر بهره گرفته اید؟

بسیاری از شما یک راه رفتن ساده را برای خود دویدن فرض می کنید. کم تلاش می کنید و توقع زیاد دارید. 
یک سال می جنگید و چهل سال طلبکارید. به تمام خوشی هایتان می رسید و از هیچ سرگرمی نمی زنید و انتظار دارید که پیشرفت کنید. اینگونه نمی شود. هر وقت توانستید از سرگرمی های هرز و باطل دوری کنید و آن را در جهت کار به کار بندید آن وقت می توان گفت که دویده اید. 
به فرموده ی قرآن راه مستقیم است. ما انسان ها همواره در حال بی راهه رفتن ها و کج و راست کردن راهیم. خودتان می دانید که از چه می گویم و منظورم چیست. راه راست بروید آن وقت بدوید خواهید دید که راه نزدیک است.

ثانیا بسیاری از شما ترسیم درست و واقعی از آینده ده، پنج و حتی یک ساله خود ندارید. نمی دانید که به کجا می خواهید بروید. مقصدتان مشخص نیست. آیا واقعا به این فکر کرده اید که در یک سال آینده می خواهید چه داشته باشید؟
تنها از منظر مالی نمی گویم، از تمام جهات می گویم. 
اینکه چقدر پول داشته باشید. اینکه جایگاه علمی تان چه باشد. جایگاه فرهنگی و سیاسی و اجتماعی تان در چه مرحله ای قرار می گیرد. تمام اینها باید مشخص باشد.
چه طور کسی در راهی می دود در حالی که نمی داند به کجا می خواهد برود. 
فرض کنیم شما با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت در حال حرکتید. معلوم است وقتی مشخص نیست مقصد کجاست هیچوقت به رضایت نخواهید رسید. معلوم نیست که سر از کجا در خواهید آورد. 

جواب سوال آخرم، بسیار در مردم می بینم که لاف ایمان به خدا می زنند و در درون خالی اند. چگونه می شود که همگان باور دارند که روزی دست خداست و برای امرار معاش و غیره حرص می خورند. همه می گوییم که بر خدا توکل داریم در حالی که دلهایمان همواره ترسان و مضطرب است. 
قرآن می فرماید: آنها که با خدایند نه ترسی بر دلهایشان است و نه ناراحتی در چهره دارند. 
من اگر پشتم واقعا به نیروی عظیمی چون او گرم باشد چگونه از سختی ها بر خود می لرزم؟ 
پس کمی دلهایمان را با خدا نزدیک تر کنیم. 
تجربه و علم دو مسئله ی بسیار اساسی است. 
واقعا چه میزان از افراد موفق اطرافمان مشاوره گرفتیم. 
نمی گویم بنده شخص کاملا موفقی بودم ولی تاکنون بسیاری از مسیرها را با موفقیت طی کردم بی تعارف خدمتتان عرض کنم تا کنون شخصی از فامیل و بستگان و اطرافیان را ندیدم که حتی یک بار از من بپرسد که شما چگونه موفق شدید ؟ به من هم یاد بدهید؟

از شما می پرسم تا کنون آیا شده که دیگران از شما چنین سوالی را بپرسند و آیا شما از دیگران پرسیده اید؟
ما هم علامه ی دهریم. ادعاهایمان را کجا ببریم؟ سرمان پایین می آید. این حرفها برای ما نیست.!!!!!!!!!
هیهات. بگذریم. 

و سپس علم ، 
تا چه میزان در مسیر هدفی که در ذهن های هر یک از شما متفاوت است از علم استفاده نموده اید. 
هر زمان که صحبت علم به میان می آید همه گمان می کنیم که علم یعنی ریاضی و فیزیک و ... 
بی مبالغه خدمتتان عرض کنم که این علوم دانشگاهی که می خوانید در مقابل آن علمی که پیشوایان ما از آن صحبت کرده اند هیچ است. ریاضی و فیزیک خوب است ولی نه تا آنجا که ما از تمام علوم بزنیم و تنها مسئله و تست حل کنیم. 
بی تعارف آنچه باید در معنویت بدانید علم خداشناسی و خودشناسی است و آنچه در مادیات باید بدانید علم مردم شناسی است. 
اگر بتوانید رفتار مردم را آنالیز نمایید آن وقت است که می توانید رفتارهای خود را همراستا با آنها قرار داده و ضعف های کارتان را برطرف نمایید و از آنها منتفع شوید.
بسیاری از شما آنقدر در علوم دانشگاهی تان غرق شده اید که فرصتی برای کسب این علوم ارزشمند ندارید. 
از دیدگاه بنده ی حقیر علم همین سه مسئله است: خداشناسی، خودشناسی و مردم شناسی است. 
البته سایر علوم معنوی در دل مقوله ی خداشناسی مطرح می گردد.

اما مسئله ی آخر این که اگر تمام این اصولی که گفتم را انجام دادید باید بدانید که اینها یک شبه به عمل نمی آید. 
شاید بیش از یکسال زمان لازم است. اینکه می گویم یکسال دلیل دارد. مردم رفتارهای مختلفی در فصول مختلف دارند. باید یک دوره ی کامل بگذرد تا شما تمام رفتارها را ببینید. اینجاست که در سال دوم می توانید درست عمل کنید. 
پس در این راه صبوری به خرج دهید که خداوند نیز با صابران است.

یک نکته پایانی و خیلی حساس را هم می خواهم اشاره کنم که شنیدنش خالی از لطف نیست.

کمی به رفتار شرکتهای بزرگ دقت کنید. 
می خواهم در حوزه ی اینترنت به دو سایت معتبر گوگل و فیس بوک و در حوزه ی بیرونی به سه برند کوکا کولا و چی توز و میهن اشاره کنم. 

تمام شرکتهای بزرگ در یک شاخصه با هم مشترکند که بسیاری از شما عزیزان این شاخصه را ندارید. 
پس می توان تفریبا به یقین گفت که شما بزرگ نمی شوید. 

به نظر شما آن شاخصه چیست؟ 
به گوگل و فیس بوک دقت کنید. آیا می دانید که گوگل و فیس بوک از چه راهی درآمد دارند؟ 
مهمترین منبع درآمدی آنها تبلیغات است. 
اما می دانید چرا شرکتها به آنها پول می دهند تا تبلیغ شوند؟ چون مردم در آنجا زیاد هستند. 
پس بی تعارف شما که وقتتان را آنجا می گذارید عملا برای آنها کار می کنید.
و این هم از فهم بالای مدیران آنهاست که با شناخت شما مردم فضایی را ایجاد کردند که ساعتها در آن بمانید. 
در صدا و سیما و شبکه های ماهواره ای نیز مسئله مشابه است. شما وقتتان را پای این برنامه ها می گذارید و سرگرم می شوید و آنها پول دار می شوند. 
هر چه شما سرگرم تر شوید آنها پول دارتر می شوند. 
اگر پول داشتید هیچ ایرادی ندارد که سرگرم شوید ولی اگر ندارید دنبال ابزار سرگرم کننده کمتر بروید. 

شاخصه ای که تمام آنها به کار بسته اند این است که تنها با وقت خود و پرسنلشان پولسازی نمی کنند. بلکه در این مسیر از تمام مردم به عنوان کارگرها و کارمندهای مفتی بهره مند می شوند.

ایراد بزرگی که بسیاری از مشاغل و همچنین تدریس و معلمی در حوزه ی اقتصاد دارد همین است.
شما تا زمانی که درس بدهید پول می گیرید. اگر روزی خدای ناکرده مریض شده و یا هر اتفاق دیگری بیافتد از پول خبری نیست. 
در دیدگاه اقتصادی باید طوری رفتار کنید که دیگران برای شما تبلیغ کنند.
طراحی یک سایت و وبلاگ از مصادیق کوچک این مسئله است. 
شما مطلبی می نویسید و شب می خوابید. اما آن مطلب برای اهداف شما کار می کند و چه بسا در نیمه های شب شخصی آن را می خواند و نشانی شما را یادداشت می کند. 
همانگونه که می دانید ما در حال ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون هستیم. عملا در این صورت زمانی که ما خوابیم هم تیزرهایمان برای ما کار می کنند. 
یا وقتی که قرار است بسته هایمان در فروشگاهها توزیع شود عملا ویترین آن فروشگاه برای ما تبلیغ می کند. 
فروشگاه دار برای رسیدن به سود برای ما تبلیغ می کند و اینگونه است که انرژی یک ساعته ای که ما می گذاریم بازده ای 1000 ساعته می دهد. 
بی مبالغه در دنیای امروز اگر می خواهید در حوزه ی اقتصادی ثروتمند شوید باید از اینگونه سیاستها استفاده کنید. 
امیدوارم به حول و قوه ی الهی در تمام ابعاد زندگی موفق و سربلند باشید و کمی هم به حرفهایم که غالبا برگرفته از مبانی دینی بوده عمل نمایید.





برچسب ها: رباتیک آراد، آراد روبو، روبووار، ربات کوچولوی من، کلاس های آموزشی رباتیک، صنایع رباتیک آراد، آموزش ربات،
[ سه شنبه 1 مرداد 1392 ] [ 02:00 ب.ظ ] [ مسرور جوادی ]
نظرات
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :